top of page

מרפורמת ביטוחי הבריאות עד רפורמת ביטוחי החיים,

מה אתם יודעים על השינויים בענף הביטוח? ואיך זה יכול לחסוך לכם המון כסף?

רוצים לדבר איתנו?
זה המקום להשאיר פרטים ומומחה מטעמנו יחזור אליכם! 
(אפשר גם בטלפון 072-2112225)
 

תופעת כפלי הביטוחים כבר מוכרת לכולם, כמו פטריות שלאחר הגשם, צצו להם עשרות מוקדי מכירות של סוכנויות ביטוח או של חברות הביטוח, המציעים שירות "סדר בביטוחים ובפנסיה", מי מאיתנו לא קיבל בחודש האחרון לפחות 2 שיחות של נציג/ה מקסימים, אשר מציעים לנו לבצע בדיקה ללא תשלום של הביטוחים, תוך הבטחות שווא, השמצות של הסוכן הנוכחי ושלל הפחדות חסרות בסיס? תוכלו להתרשם מהתופעה באמצעות שלל סרטונים בחיפוש פשוט בגוגל אחרי הביטוי "פינוקיו נציג שקר".

איך קשור ענף הסלולר לענף הביטוח?

ניסיתם אי פעם להבין, איך זה פתאום שכולם רוצים לחסוך לי כסף בביטוח?
הסיבה לתופעה נעוצה בכלל מהרפורמה בענף הסלולר! למעשה, אפשר "להאשים" את השר משה כחלון בתופעת "מוקדני הסדר בביטוחים". כמובן שאנחנו, כמו יתר הישראלים נהנינו וממשיכים ליהנות מהרפורמה בענף הסלולר מסוף 2011 והורדת המחירים הממוצעים בכ-80% מכפי שהיה נהוג.

אם תנסו להיזכר טוב, עד אותה רפורמה - סוף 2011, היינו מקבלים שיחות באותה תדירות מחברות שמציעות לנו לחסוך במחירי התקשורת והסלולר - "מיקור חוץ" של חברות הסלולר וגיוס לקוחות.  אם תהיתם, לאן הם נעלמו? ולמה אתם מפסיקים לקבל שיחות כאלו? - התשובה היא מאוד פשוטה, אתם לא הפסקתם לשמוע מהם. פשוט מאוד, הם מתקשרים למכור לכם משהו אחר לגמריי. צריך להבין שרוב אותם אנשים מוכשרים במכירות שהפעילו את אותם מוקדי מכירות חיצוניים (אותן חברות מיקור חוץ) של חברות הסלולר, פשוט עברו לענף אחר בשל "ייבוש" ענף הסלולר. 

נציגים אלו, נעזרים באתר "הר הביטוח", אשר ממפה ברוב המקרים בצורה בסיסית את מצבנו הביטוחי, תוך מתן אינדיקציה ראשונית לאיש מקצוע בעל רישיון. הבעיה כפי שסקרנו במאמר לעיל, הינה אי הרצון או אי היכולת לבחון את הפוליסות של המבוטח תוך שימוש באתר הר הביטוח בלבד ומכאן חוסר מקצועיות אשר נובעת מהעדר הניסיון. במקרים אחרים נוכחנו לראות כי נציגים שכן טורחים להזמין מידע וכן לפעול לפי לשון החוק, כושלים בחוסר יכולת לבדוק את הפוליסה ולנתחה בצורה ראויה ומכאן נובעים אי דיוקים ושקרים על מנת לנפח את הצורך בהחלפת הביטוח ועל מנת לדחוף ביטוחים שלא לצורך!

אז מה ניתן לעשות בנידון? איך להוריד את נציגי המכירות הטלפוניים מהגב שלי?

לצערנו הרב, רוב השיחות שתיארנו לעיל, מתחילות בצורה מאוד תמימה, במקרים רבים, מתקשר נציג ומציג את מהות השיחה כאילו אינה קשורה לעובדה כי מעוניין לבצע מכירה חדשה, המשפטים ברוב המקרים כל כך תמימים שהחלטנו לרכז אותם פה לשם המחשה:

- "אני מתקשר לעדכן פרטים"

(ברוב המקרים אין לו שום קשר אליכם ואין סיבה שיעדכן פרטים)

- "אני מתקשר מטעם חברות הביטוח"

(ברור שמטעם חברות הביטוח, לא חשבנו שמטעם חברות הסלולר)

- "מגיע לך החזר כספי על הביטוח"

(החזר משמעותו לקבל בחזרה, אין שום סיכוי לקבל החזר שעושים משהו חדש)

- "אני מתקשר מטעם קופת החולים שלך, את במכבי או כללית?"

(הנציג זורק ניחוש מוצלח - כ-90% מהציבור בקופות אלו)

- "בגלל שאת/ה חבר בארגון בביטוח קבוצתי מטעם חבר/בהצדעה/הוט ואחרים אתה  זכאי לשדרוג בתנאים"

(אם זה לא ביטוח קבוצתי, מנסים למכור לך הטבה פיקטיבית תוך שימוש בקישור למועדון צרכנים)

- "הוסיפו לך אפשרות לפיצוי - אני מתקשר לעדכן לך כיסוי ביטוחי שאין לך"

(תוך השמטת העובדה שהעדכון כרוך בתשלום)

- "אני מתקשר לעשות לך סדר בביטוחים"

(מעניין שכולם הפכו להיות מומחים בביטוח ותוך בדיקה קצרה, יכול נציג עם הכשרה של מס' ימים למחוק תכנון וניסיון  של סוכן בעל עשרות שנות ניסיון)

- "יש לך פוטנציאל לכפילות בביטוחים" / "סימנו אותך כקל דעת ולכן דחפו לך ביטוח מיותר"

(אין אף ישראלי שאוהב לשלם סתם - זוהי הנורה שנדלקת הכי מהר).

אנו במכון אלטים לביטוח, פיננסים וכלכלת המשפחה, החלטנו לשים לכך סוף! מבחינתנו בחינת תיק ביטוח ופנסיה, צריכה לעשות אך ורק באמצעות בעל רישיון סוכן או יועץ פנסיוני מורשה מטעם משרד האוצר. נוכל רק להזהיר אתכם לקוחותינו: "בקשו לדעת מול מי אתם מדברים, דרשו לוודא שלאותו אדם יש רישיון, אחרת אל תמשיכו את השיחה!"

bottom of page